laupäev, 2. veebruar 2019

HP: Maailma kõige...

lend
Ütlesime Whiskeyle head aega ja lasime Tanelil endid lennujaama viia. Kuhu me pidime minema maksimaalselt vara, et Annely seal istuda saaks. Talle väga meeldib lennujaamas istuda, pikalt enne lendu. A lennujaamas selgus, et lend hilineb. Alguses väga ei põdenud kuna Helsingis oli aega piisavalt a siis lükati juba mitmendat korda edasi ja lõpuks helistasime Finnairi customer centerisse. Just in case. Õnneks siiski saime viimasel hetkel lendu.

Soomes kiirelt passikontrollist läbi (Annely õpteasin minema automaatsest passikontrollist läbi - ta oli hästi elevil) ja järgmisele lennule. Boardisime ära ja siis pidime lennukis passima miski tunni, enne kui õhku tõusa saime. Sest pagaskäru läks katki ja seda ei saanud lennuki eest enam nii lihtsalt ära transportida. Ja mis mind eriti kurvastas, oli see et nii hea firma kui Finnair tegi minu silmas oma margi täis. Helsingi-Dubai lend 6h ja siis oli nii kitsaste istmevahedega lennuk sellist liini teenindama pandud. Sai hakkama siiski.

Jõudsime varahommikul kohale ja olgu juba siinkohal öeldud, et Dubais on kõik maailma kõige suurem/kõrgem/ägedam jne. Nii ka Dubai lennujaam. Oli ikka sitaks suur küll. Kui viimaks kontrollidest läbi, siis oli tax free shop ja sealt taipasime osta ainult pudeli konjakit, võimalike kõhuhädade jaoks. Oleks võinud osta palju rohkem aga see selgus alles pärast. Edasi võtsime takso esimese tüübi käest kes seda meile pakkus. Ja mina astusin ämbrisse. Väga tihti minuga seda reisidel ei juhtu, et lasen endal naha üle kõrvade tõmmata aga seekord - olles ise ülimalt veendunud, et sügav islami usk ei luba petta/varastada/valetada jne - juhtus see pmst esimese asjana. Maksime taksosõidu eest 240 dirhamit, mis on umbes 200 dirhamit rohkem kui oleks pidanud maksma. Ehk miski 40 euri.
A no saime kohe alguses asja segeks enam-vähem.

Hotelli jõudsime varahommikul kella 6-7 vahel. Öeldi, et tuba saab valmis kella 9ks. Läksime niikauaks hommikusööki sööma. Korralik hotell ja korralik rootsi laud. Huvitavat araabia toitu pungil. Olime suht väsinud ja Anneli suht pirtsutas aga siiski saime kõhu suhtelist mõnusalt täis. Edasi tuppa tunnist power-napi tegema.

Ärkasime, pesime ja läksime metrooga linna. Metroos oli veel selline huvitav vahejuhtum, et äkitselt hakkas minuga rääkima 1 kohalik naine, kes ütles, et mina selles vagunis küll olla ei tohi - et see pidi olema naiste vagun. Natuke täpsemalt uurides selgus, et oligi - mind ümbritsesid ainult naised. Läksim kiiresti teise vagunisse, et mitte trahvi saada.

Linnast taksoga randa La Mer. Ilus rand ja mõnusad restod. Leidsime miski aasia koha ja sõime lõunat. Seal jõudis mulle pärale 1 kurb fakt - nimelt ei saa Dubais tõesti eriti kuskil alkoholi juua. See purustas mu südame tegelikult. Olin ju kujutanud ennast ette pärastlõunal rannnabaaris istuvat ja kerget kehakinnitust nautimas koos mõnusa jääkülma õllega. Iga päev. Aga jah.

Edasi randa - töötasime kiirelt veidi päevitusega ja kuna kell oli selleks hetkeks juba suht palju, siis läksime järgmisesse maailma suurimasse kohta - maailma suurimasse kaubanduskeskusesse Dubai Mall, kus oli toimumas maailma suurima shopping festival. Jõhker koht. Shoppasime miski 5h ja ei ostnud midagi. Shoppamine polegi ju ostmiseks mõeldud, eks. Dubai malli ees oli aga maailma kõige kõrgemale (150m) purskav purskaev. Iga 30min tagant olid seal showd. Vaatasime seda ja vahepeal suunasime pilgu ka tuledesäras maailma kõrgeimale hoonele Burj Khalifa. Kuhu pidime järgmisel päeval minema.

Vahemärkused: Dubai on meeletult puhas linn. Ilmselt kõige puhtam koht kus maailmas käinud olen. Metroo lihtsalt lõhnab puhastusvahendi järele ja tänavalt ei leia ühtegi koni isegi. Impressive. Teine vahemärkus on teed - need on võimsad! - ja kusjuures mitmekordsed! - 5 rida ühes suunas, 5 teises ja nende all omakorda 10 rida. Tegemist pole tunnelitega, vaid literally mitmekorruselised teed.

Kuna minul oli aga pikka aega siiski see külma õlle idee südame peal olnud, siis otsisime siiski ühe hotelli restorani kus müüdi ka alkoholi. Otsisime ja kõndisime pikalt aga lõpuks siiski leidsime. Siiski ka seal restos serveeriti alkoholi ainult väliterrassil. Hea seegi. Tellisime süüa ja mina lasin järjest kohe kiirelt 2 õlut kõrist alla. Nii hea oli. Me olime lõpuks suhteliselt väsinud ja külm oli naha vahele pugenud ning sõitsime taksoga hotelli tagasi. Et room serviceig väike creme brylee tellida, soojas vannis käia ja siis väike konjak peale teha. Ja magama.